De fapt e vorba mai degraba de solutii... si de "inima" motoarelor.
Noul Volkswagen Passat - a opta generatie a unuia dintre cele mai de success modele VW, este disponibil in cel mai scurt timp la vanzare, si in Romania, ca si in mai multe piete Europene. Denumit generic B8, acest model isi va aduce cu siguranta din nou un aport consistent in vanzari, care de la debutul modelului in 1973 (41 ani longevitate) au atins cifra de 28 milioane de unitati !
Varful de gama al celei mai noi generatii de motorizari Euro 6 este propulsorul turbo-diesel 2.0 TDI Bi-Turbo, care dezvolta o putere impresionanta, de 240 cp /4000 rpm. Asociata cu un cuplu maxim remarcabil, de 500 Nm, disponibil de la 1750 rpm, puterea acestui motor "mic" devine o arma redutabila in fata concurentilor.
Nu trebuie uitat ca tocmai Volkswagen este inventatorul acronimului "TDI", insa cu toate acestea, acest motor reprezinta efectiv un mare succes. Un nou pol de referinta nu doar in segment ci in intreg domeniul auto, este marcat de aceasta realizare notabila, cu care VW reuseste sa rupa noi bariere.
Sunt tintite bareme superioare, chiar comparatia cu motorizari cu cilindree superioara, de 2,5 sau 3,0 litri diesel facand sa paleasca multe din performantele acestora din urma. Desi destinate segmentului Premium, acestea vor ceda pozitile de podium.
Nu doar arhitectura reproiectata face din acest motor in 4 cilindri (linie) o capodopera tehnica. Solutia avangardista de supra-alimentare, deservita de un cuplu bi-turbo de ultima generatie, este cea care face posibila o paleta atat de impresionanta de rezultate. Eficienta este de asemenea exceptionala, estimarile confirmate de multiplele teste efectuate situand consumul mediu sub 5l/100km, pe echiparile cu cutia de viteze secventiala in 7 trepte (DS7). Combinatia bi-turbo speciala isi asuma pe buna dreptate meritele.
Turbosuflantele revin deci iarasi si iarasi in lumina reflectoarelor. Inima motoarelor, o inima bate bate tot mai puternic.
Si care bate pe rand record dupa record.